piątek, 4 lipca 2014

Śniadanko

Witam wszystkich w przepiękny, słoneczny i ciepły dzień :-)
Wczoraj pisałam troszkę o tym jak zapoczątkowałam swoje dietę, a mianowicie o diecie Dukana, ale na prawdę nie polecam jej, szczególnie na lato. Zresztą o skutkach ubocznych również możecie poczytać w internecie.

W każdym bądź razie nawyki tamtej diety przeszyły na moje życie codziennie. Dzisiaj troszkę o śniadaniu:
1. Jem tylko pieczywo ciemne i w sumie tylko na śniadanie. Np wczoraj: kromka chleba razowego z serem żółtym + pomidorem. 
Co do sera żółtego - niby wysoka zawartość tłuszczu -  no ale, nie prowadzę, aż tak restrykcyjnej diety więc pozwalam sobie na to, tym bardziej, że ser jem 2-4 razy w tygodniu i tylko na śniadanie.
Co do masła - również stosuję, ale także tylko na śniadanie i w bardzo małej ilości (cieniutko smaruję kromkę chleba)
Co do soli - oczywiście też się pojawia, ale w bardzo ograniczonej ilości.
2. Zielona herbata - na początku strasznie mi nie smakowała. Więc zaczęłam ją pić co drugi dzień. Teraz piję codziennie na śniadanie i czasami drugą w ciągu dnia. Najlepiej pić smakową - jest o wiele lepsza. Ja najczęściej piję cytrynową bądź malinową. Świetnie pobudza, oczyszcza organizm i przyspiesza metabolizm. Na prawdę dla wielu zielona herbata jest ohydna. Ja uważam, że to jest kwestia przyzwyczajenia. Teraz nie wyobrażam sobie dnia bez niej ;-). Oczywiście nie piję już czarnej, chyba że okazjonalnie, z grzeczności u kogoś. Zielonej herbaty ( a także czarnej ) nie słodzę ! Najlepiej od razu zacząć pić herbatę zieloną niesłodzoną, przyzwyczaicie się do jej smaku i już nigdy jej nie posłodzicie ;-)
3. Jeśli kawa, to tylko rozpuszczalna i tylko z mlekiem (najlepiej 1,5 % lub 2% tłuszczu ) . Kawę słodzę słodzikiem lub cukrem, ale tylko pół łyżeczki. Ja natomiast bardzo rzadko piję kawę. Wolę zieloną herbatę.
4. Jogurt naturalny - świetne uzupełnienie śniadania. Na początku myślałam, że nie wytrzymam widząc go w lodówce. Żeby jakość go "osłodzić" dodawałam jakiś owoc - świetnie sprawdza się banan ;-) . Często jogurt naturalny jest moją kolacją, lub przekąską w ciągu dnia :-)
5. Płatki owsiane. - tak! Zwykła papka na mleku (również 1,5 % lub 2% ). Świetnie nasycają, a mają mało kalorii ;-). By je osłodzić, również można dodać jakiś owoc :-)
6. Sałatka owocowa - tutaj to już można fajnie poszaleć. Mieszamy wszystkie owoce - jakie tylko lubimy :-) całość możemy polać jogurtem naturalnym. ;-)
7. Naleśniki. Tak! - Ale tylko z mąki razowej. (mleko 1,5% + jajko + mąka razowa + troszkę oleju). Najlepiej jeść z konfiturą niskosłodzoną (ja preferuję porzeczkową) lub z owocami + jogurtem naturalnym. Naleśniki max 2 razy w tygodniu na śniadanie. Ja jem bardzo rzadko. Raz na dwa tygodnie. ;-)
8. Koktajl owocowy. Coś pysznego. Do tego potrzebny jest blender. Wrzucamy owoce, np truskawki + duży jogurt naturalny + kostki lodu. Możemy odrobinkę posłodzić ;-). Mieszając banany + jogurt możemy przyprawić cynamonem - również przepyszny koktajl ;-)
9. Warzywa - najlepiej z pieczywem ciemnym, lub jakaś lekka sałatka. Tutaj możemy kombinować w każdy możliwy sposób. 
8. Szynka - jeśli coś takiego, to tylko drobiowa, bardzo chuda!
9. Jajka - gotowane! Z pieczywem razowym, lub same. Jak kto woli. Solimy, ale nie za dużo. Oczywiście majonez - odpada! Jeśli jajecznica to owszem, ale bardzo rzadko!
10. Kefir + sucha bułka razowa . Super śniadanie dla tych, co żyją w biegu ;-) . Kefir najlepiej 0%
Oto kilka propozycji śniadania ;-) oczywiście pamiętajcie, że jest ono najważniejsze. Nie pomijajcie go w diecie. Wiele osób nie je śniadań, co nie dość, że jest niezdrowe, powoduję często efekt jo-jo :-/. Ja nauczyłam się jeść śniadań więc Wy też dacie radę. Zielona herbata jest cudowna :-). Jeśli na początku nie będzie smakować, pijcie co drugi dzień. A w tym dniu odstępu pijcie Wodę niegazowaną z plastrami cytryny ;-)
Na dziś to tylko na temat śniadania.
Kolejna notka o przekąskach w ciągu dnia :-)

Pozdrawiam, 
Klaudia :*


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz