poniedziałek, 29 grudnia 2014

Nowy, aktywny i zdrowy ROK :-)

Heej ;-)
Z pewnością większość z Was nie może ruszyć się po świętach z przejedzenia :), na szczęście Święta nie trwają wiecznie :P a zaraz po nich nadchodzi Nowy Rok i nasz noworoczne postanowienia :) Najpiękniejsze w tym wszystkim jest to, że większość z Nas podchodzi bardzo poważnie do tego tematu ;)
Dziś chciałam Wam przedstawić wskazówki, jak przygotować się do swoich noworocznych postanowień ;)

1. Przede wszystkim : ZDROWA DIETA :)
Na sam początek wyeliminuj ze swojej diety fast-foody, słodycze i inne niezdrowe przekąski ! 
Następnie białe pieczywo zamień na ciemne :)
Pokochaj wszelkiego rodzaju zupy :)
Jedz dużo warzyw i owoców :) 
Pij dużo wody mineralnej :) wyeliminuj sztuczne soki oraz napoje gazowane ;)
Ogranicz do minimum spożywanie alkoholu ;)

Jeśli już "zaaklimatyzujesz"  się w nowej diecie:
zamień makaron pszenny na makaron razowy
zamień ryż biały na ciemny
Zrezygnuj z tłustego mięsa w sosach, a przygotowuj je na parze bądź grillowane :)
Urozmaicaj swoje posiłki ;) Nie ograniczaj się do tego samego ;)



2. Spędzaj czas AKTYWNIE
Niby łatwo powiedzieć, trudniej wykonać :)
Tak, tak jest na początku, ale gwarantuję, że jeśli zaczniesz to ciężko będzie Ci przestać.
Sport to nie tylko lepsze ciało, ale także lepsze samopoczucie, a przede wszystkim styl życia. 
KAŻDA AKTYWNOŚĆ jest na wagę złota ;)
Bieganie, jazda na rolkach, rowerze, łyżwach, nartach, Siłownia, zajęcia fitness, programy treningowe (np. Ewy Chodakowskiej), basen, gra w piłkę ręczną, siatkówkę, piłka nożna ;) No dosłownie wszystko, gdzie tylko się ruszamy ! :) Aktywność fizyczna jest bardzo ważna dla naszego organizmu a także umysłu :) Jest dawką energii na cały dzień :)



3. MOTYWUJ sama siebie i swoich znajomych! :)
Jak motywować samą siebie? W bardzo prosty sposób :)
Śledź bloga, fanpage, instagrama itp znanych trenerek: Erin Pugliese , Ewa Chodakowska, Anna Lewandowska ;) Dziewczyny dają na prawdę świetne wskazówki, propozycje ćwiczeń, pokazują jak je wykonać ;) A to pomaga! Tym bardziej, że skupiają wiele kobiet takich jak TY, a one wszystkie nawzajem się motywują ;)
Zajrzyj na mojego bloga - też staram się pomóc ;)
Przerób swój pokój:
Może pomoże jakiś fajny kalendarz fitness ? :) Mi pomaga :) Kilka fotek fitnessek ;) Kilka wskazówek na karteczkach poprzyklejanych w pokoju? :) 
Rób wszystko co przyjdzie Ci do głowy, by tylko się zmotywować ;)
Może zainwestuj w duże lustro? I Raz w tygodniu cykaj fotkę, by zobaczyć jak zmienia się Twoje ciało. I każdego dnia myśl o tym co Cię najbardziej motywuje do takiego działania :)



4. ZAPISZ się na siłownię (basen, zajęcia fitness itp) z koleżanką :)
Wiadomo, że z kimś zawsze raźniej ;) Będziecie się nawzajem motywować, i regularnie sprawdzać swoje efekty ;)
Jak jedna nie będzie miała siły, to druga jej pomoże ;)

5. PLANUJ posiłki i aktywność fizyczną ;)
Najlepiej dzień przed.
Zaplanuj co zrobisz na śniadanie, obiad oraz kolacje, zaplanuj także swoje przekąski. Zaplanuj swoje treningi : dokładnie, co do minuty ;) Zapisz ile razy dziennie chcesz ćwiczyć i dokładnie od której do której godziny ;)
Jeśli coś zapiszesz , to na pewno to zrobisz :) A przynajmniej będziesz się bardzo starać by to zrobić ;)

6. ZAPISUJ swoje osiągnięcia ;) i rodzaje treningów
Rób fotkę raz w tygodniu, waż się raz w tygodniu, lub mierz centymetrem ;) I zapisuj !
Wtedy dopiero zobaczysz jak Twoje ciało się zmienia i pięknieje ;)
 Uwiecznij to, a będzie to Twoją największa motywacją do działania ;).
Zapisuj też to, co zrobiłaś w danym dniu ;) by pomóc sobie żeby zróżnicować treningi ;)
Co miesiąc rób bilans :
Zastanów się z czego jesteś zadowolona, a co musisz poprawić, i w następnym miesiącu staraj się naprawić błędy z poprzedniego ;)



7. POCHWAL SIĘ swoimi osiągnięciami ;)
Przyjaciółce, koleżance, chłopakowi, bratu, siostrze, mamie, tacie nieważne komu, ale zrób to. Każdy z Nas lubi być chwalony i podziwiany, to też daje kopa , by działać jeszcze intensywniej i dawać z siebie jeszcze więcej :)



8. WYNAGRODŹ sobie swoją walkę !
Jak?
Tym co lubisz ;-)
Raz na miesiąc bądź raz na dwa miesiące wyskocz na zakupy i kup sobie coś fajnego (o rozmiar mniejszego) Ciesz się, że wyglądasz w tym niesamowicie ;)

9. Bądź KONSEKWENTNA ;-)
Nie zrażaj się z byle powodu, walcz do skutku, walcz ciągle, nieustannie i nie poddawaj się :) Tylko wtedy zobaczysz pożądane efekty ;-) 
Jeśli nie uda Ci się poćwiczyć przez 2-3 dni z kolei, to w następnych dniach zwiększ intensywność i częstotliwość treningów ;)
Nie możesz znaleźć czasu? Zrób pobudkę wcześniej ;) 
Nie szukaj wymówek na siłę ;)



10. UŚMIECHAJ SIĘ ! i pomagaj innym ;)
Bądź szczęśliwa, ciesz się z najmniejszych efektów ;)
Twój stan umysłu jest Twoim motywatorem numer jeden  :)
Pomagaj innym, a sama nie będziesz chciała zostać w tyle :)

:*

4 komentarze:

  1. 10 jest zdecydowanie dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie ciałko jak ze zdjęć - o taak :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Planuje się za siebie wziąć od stycznia :) w planach zajęcia fitness ;) obym tylko nie straciła weny

    OdpowiedzUsuń
  4. powodzenia, u mnie wszystko zapiete na ostatni guzik! nic tylko działać ;-)

    OdpowiedzUsuń